Vi vil lære deg å kjøre med manuelt gir

Å ta førerkort på bil med manuelt gir er som å lære å danse tango i stedet for å nøye seg med robotdansen – det er en ferdighet som virkelig får deg til å skille deg ut i folkemengden. For det første, hvis du kan mestre kunsten å balansere clutch og gass, så kan du kjøre nesten hva som helst. Det åpner opp en verden av muligheter, fra vintage sportsbiler til robuste traktorer – ja, du leste riktig, traktorer!

Tenk på det som et hemmelig språk; når du vrikker og vender på girspaken som en ekte veiviser, vet andre bilentusiaster at du er en del av "Manuellgirets Magiske Sirkel". Og la oss ikke glemme den utrolige følelsen av makt når du nedgirer og bilen brummer i protest – det er som å temme en vill hest, bare med færre hestelort og mer hestekrefter.

Dessuten er det praktisk! hvis du noen gang blir strandet i et fremmed land hvor automatbiler er like skjelde som snø i Sahanra,  vil du takke dine heldige stjerner – og din trafikklærer – for at du valgte manuelt gir.

Så ja, mens andre kanskje velger den enkle veien med automatgir, husk at det er de små kampene med clutch og gir som gir de største seirene – og de beste historiene å fortelle.

Ta kontakt

Åpningstider

Stavanger:
mandag og torsdag 08:30 - 15:30
Hinna:
tirsdag 08:30 - 15:30, fredag 08:30 - 12:00
Sandnes
Onsdag 08:30 - 15:30

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo Trafikkforum-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.